מה יש לשר הביטחון יעלון נגד 'איחוד הצלה'?

"אין חולק על יכולתו המבצעית והמקצועית של 'איחוד הצלה', ולכן על משרד הביטחון להבהיר מדוע לטעמו 'איחוד הצלה' אינו עומד בקריטריונים ולא להסתפק בתשובה לקונית וחסרת משמעות"
איתי גדסי 4 Comment on מה יש לשר הביטחון יעלון נגד 'איחוד הצלה'?

לפני כחודשיים דנה הכנסת בסוגיית אי ההכרה של משרד הביטחון ב'איחוד הצלה' כארגון עזר לשעת חירום • בימים האחרונים הודיע יעלון כי במשרד הביטחון ממשיכים בסירובם להכיר בארגון כארגון עזר לשעת חירום

בית "איחוד הצלה" בירושלים צילום: Miriam Alster/FLASH90
"אין חולק על יכולתו המבצעית והמקצועית של 'איחוד הצלה', ולכן על משרד הביטחון להבהיר מדוע לטעמו 'איחוד הצלה' אינו עומד בקריטריונים ולא להסתפק בתשובה לקונית וחסרת משמעות"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כחודשיים דנה מליאת הכנסת בסוגיית אי ההכרה של משרד הביטחון ב'איחוד הצלה' כארגון עזר לשעת חירום. "בכל פיגועי הטרור האחרונים הוכח מעל לכל ספק כי 'איחוד הצלה' עומד בכל הקריטריונים הנדרשים כדי שמשרד הביטחון יכיר בו כארגון עזר לשעת חירום", אמר אז במליאה ח"כ אורי מקלב.

במענה לכך השיב סגן שר הביטחון אלי בן דהן כי הדרישה להכיר ב'איחוד הצלה' כגוף עזר לשעת חירום זו דרישה נכונה, וכי ידאג לכך "שהמשרד יעביר תשובה מסודרת ויצביע באיזה קריטריון הם אינם עומדים".

במקביל פנה מקלב לשר הביטחון משה יעלון בשאילתה ישירה ותהה מדוע המשרד אינו מכיר ב'איחוד הצלה' כארגון עזר לשעת חירום, תוך שהוא מונה את כל הקריטריונים שהציג סגן השר ואשר איחוד הצלה עומד בהם. "ברור לכל שיש בידי הארגון כשירות מבצעית מוכחת ויכולת התגובה המיידית של הארגון ידועה ומוכחת בזכות שלושת אלפי המתנדבים והפריסה הארצית הרחבה", ציין מקלב בשאילתה תוך שהוא מבהיר כי "הארגון ניחן בממשק מול ארגונים נוספים אשר יכולים לסייע למערכת הביטחון בהקשר של טיפול בעורף בשעת חירום".

אלא שבימים האחרונים העביר השר יעלון את תשובתו למקלב, לפיה ניכר כי במשרד הביטחון ממשיכים בסירובם להכיר בארגון "איחוד הצלה" כארגון עזר לשעת חירום. "בבדיקה מעמיקה של התבחינים אל מול תרחיש הייחוס והמענה הקיים, נמצא כי ארגון 'איחוד הצלה' אינו עומד בסף הנדרש להגדרתו כארגון עזר", מסר השר שציין כי "במצב הקיים לא קיים פער במענה הרפואי בדרג' א לאירועי חירום ולפיכך אין להבנתו צורך או הצדקה להגדיר את ארגון 'איחוד והצלה כארגון עזר".

לנוכח תשובתו הלקונית של שר הביטחון אומר ח"כ מקלב כי "אין חולק על יכולתו המבצעית והמקצועית של 'איחוד הצלה', ולכן על משרד הביטחון להבהיר מדוע לטעמו 'איחוד הצלה' אינו עומד בקריטריונים ולא להסתפק בתשובה לקונית וחסרת משמעות".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    איזה חצוףף הוא ניראה אותו כשהוא יצטרך אליהם

  2. 3

    מה יש
    ובכן יבדקו מה הקשר בין מד"א ליעלון כמה שוחד קיבל למנוע מקבוצה איכותית כאיחוד הצלה להכיר בה כארגון עזר לשעת חירום
    אני מתבונן ושואל את עצמי כאשר יש קריאת חירום ואני דוהר לאירוע זה לא עזר בשעת חירום
    כאשר אני יוצא שעות לחפש נעדר מה זה לא עזרה בשעת חירום
    די לצביעות
    די למנפולציה אולי יתברר שאפשר להציל חיים ולא לעשוק ציבור
    יעלון תנסה כל מי שפגע באיחוד הצלה נזקק להם בסופו של דבר בדוק

  3. 1

    בושה וחרפה!!
    נערכים לתרחיש של אלפי טילים שינחתו ביום בעורף מדינת ישראל (ה' ישמור), ושר הביטחון לא מתבייש לכתוב שאין צורך בסיוע של אלפי מתנדבים שיסייעו במצב חירום!!??
    זה ברור שהכל פוליטיקה זולה שמד"א מפעיל במרכז הליכוד!! ועצוב שפוליטיקאים שאמורים לדאוג לטובת האזרחים והמדינה מתנהלים משיקולים של פוליטיקה קטנה וזולה!